Zorgzoeker_LVG_Senioren

Op weg met Driestroom

Vervoer bij Driestroom
Vrijwel alle cliënten en (assistent-)medewerkers moeten reizen om op hun werkplek bij Driestroom te komen. Connexxion Taxi Services (CTS) verzorgt het cliëntvervoer voor Driestroom. CTS werkt volgens de geldende voorschriften in personen- en rolstoelvervoer. Voor een deel van de cliënten ontvangt Driestroom een vergoeding om dit vervoer mogelijk te maken.

Groepsvervoer
Het grootste deel van cliënten en assistent-medewerkers maakt gebruik van groepsvervoer. Volgens een vast rooster reizen zij van hun woonadres naar hun werkplek en terug. De tijden zijn afgestemd op de openingstijden van de werklocaties en kindercentra. Driestroom hanteert overal dezelfde tijden. Driestroom houdt geen rekening met afwijkende vervoerswensen zoals:

    - Vervoer van en naar andere adressen
    - Vervoer op andere tijden
    - Individueel vervoer
    - Andere specifieke vervoerswensen

Regeling tegemoetkoming reiskosten
Cliënten, assistent-medewerkers en ouders kunnen er ook voor kiezen het vervoer zelf te regelen. Bijvoorbeeld als vervoerswensen afwijken van wat er mogelijk is binnen het groepsvervoer. Of als ouders zelf hun kind willen brengen en ophalen. Voor degene die wil heeft Driestroom een regeling tegemoetkoming reiskosten cliënten en assistent-medewerkers. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Centrale Cliëntenraad. De reiskosten van cliënten en assistent-medewerkers kunnen maandelijks via dit formulier worden gedeclareerd.

Reizen met een OV-jaarabonnement
Steeds meer cliënten en assistent-medewerkers maken gebruik van het Openbaar Vervoer (OV). Driestroom stimuleert dit en is in overleg met het OV-bedrijf om abonnementen te gaan verstrekken. Als dit lukt, dan is het niet meer nodig de kosten van het abonnement voor te schieten.

Ga met het Openbaar Vervoer (GoOV)
Veel mensen die gebruik maken van het groepsvervoer, zouden heel graag zelfstandig met het Openbaar Vervoer willen reizen. Het GoOV project kan hen helpen bij het verwezenlijken van deze wens. GoOV staat voor: Ga met het Openbaar Vervoer.

Een training, een app op een Smartphone die tijdens de reis informatie geeft en een callcenter dat de reis real-time kan volgen, ondersteunen de reiziger bij het zelfstandig reizen van woonadres naar dagbesteding-/ werklocatie en terug.

De ervaringen hiermee zijn uiterst positief. Driestroom ondersteunt mensen die hiervan gebruik willen maken door het ter beschikking stellen van de telefoon (met abonnement) en het OV-abonnement, de aansluiting bij het callcenter en door het faciliteren van de training.

Goed om te weten
- Handleiding vervoer (spelregels) 
- Regeling tegemoetkoming reiskosten cliënten en assistent-medewerkers
- Gedragscode chauffeurs

Suggesties of klachten
Suggesties en klachten kun je kenbaar maken via het formulier op de website van Connexxion en Driestroom. Zijn er toch nog vragen? Dan kun je mailen naar vervoer@driestroom.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. [ SLUITEN ]
X

Kans op vertraging in groepsvervoer door winters weer

In verband met kans op (natte) sneeuw en gladheid kunnen er dinsdagmiddag 7 februari en woensdagochtend 8 februari vertragingen in het groepsvervoer plaatsvinden.

Laatste update: maandag 6 februari 2017