3x onze kwaliteit van zorg en ondersteuning in beeld

07 juli 2023
Heb je al gehoord van het kwaliteitsbeeld van Driestroom? Het is een belangrijk onderdeel van hoe wij werken bij Driestroom. Goede zorg en ondersteuning sluit namelijk aan bij persoonlijke wensen en behoeften van mensen met een ondersteuningsvraag. Het kwaliteitsbeeld van Driestroom is een manier om te kijken wat we goed doen en waar we kunnen verbeteren. Het gaat er namelijk om dat we een bijdrage leveren aan het alledaags geluk van de mensen die we ondersteunen. Daar werken we elke dag hard voor.

Kort uitgelegd: Het nieuwe kwaliteitskompas
Voorheen maakten we ieder jaar een kwaliteitsrapport. Vanaf 2023 is landelijk het kwaliteitskompas in het leven geroepen. Dit betekent dat wij eens per 2 jaar een rapport maken. In het tussenjaar maken we een voortgangsbericht. Wij noemen dit ons kwaliteitsbericht. 

Dit jaar doen we eigenzinnig: ons kwaliteitsbericht van 2022
We kregen en namen de ruimte om ons kwaliteitsbericht over het jaar 2022 op een eigen manier vorm te geven. Vanuit het perspectief van medewerkers en van de mensen die we ondersteunen, laten we je 3 voorbeelden zien van hoe wij onze kwaliteitsdoelstellingen hebben behaald. Deze doelstellingen schreven we in het kwaliteitsrapport 2021.  

3 video’s die je zeker wil zien
Per voorbeeld en dus per doelstelling maakten we een video. De video’s willen we je graag laten zien. Klik hier voor ons kwaliteitsbericht 2022 en bekijk de video’s op de pagina
 

Ook voor jou interessant

31mei Nieuws - 31 mei 2022

Kwaliteitsrapport 2021


Het kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 staat op de website. In dit rapport vertellen we over de kwaliteit van zorg bij Driestroom volgens het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. In het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg zijn afspraken gemaakt over hoe goede zorg eruit ziet. Het kwaliteitskader bestaat uit 4 onderdelen. Die heten ‘bouwstenen’. In het kwaliteitsrapport van Driestroom schrijven we onder meer hoe deze bouwstenen er bij Driestroom uitzien. Het kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 ziet er anders uit dan vorig jaar. Vorig jaar hadden we vijf rapporten, maar dat vonden we te veel. We vinden dat we alles ook in één rapport moeten kunnen schrijven. Ook is er dit jaar geen aparte cliëntversie van het kwaliteitsrapport, daarom hebben we nu één rapport. Cliënten zijn onze belangrijkste doelgroep waar we het kwaliteitsrapport voor schrijven. Daarom is het kwaliteitsrapport geschreven in taal die voor iedereen duidelijk is. De onderwerpen in het kwaliteitsrapport hebben we samen met leden van de cliëntenraad, leden van de ondernemingsraad, zorgondernemers en teamleiders bedacht. In een bijeenkomst spraken we samen over wat er in 2021 belangrijk was. De onderwerpen zijn: Corona Medewerkers van Driestroom en hun duurzame inzetbaarheid In contact Wat gebeurt er bij onze franchisenemers Kennisbank Onvrijwillige zorg Bij elk onderwerp kun je een video bekijken of een verhaal lezen. Zo vertelt assistent-medewerker Linsey in een video over hoe zij de coronamaatregelen ervaren heeft, bewoner Wesley van de Van Peltlaan in Nijmegen vertelt in een video over het in contact zijn met begeleiders en medewerker Melanie Verberk vertelt in een video over het Teamleiders in opleidingsprogramma en duurzame inzetbaarheid. Saskia en Susan, franchisenemers en gezinshuisouders van Driestroomhuis ’t Viapunt, vertellen hoe hun gezinshuis eruitziet. En hoe zij de nieuwe jaargesprekken ervaren. Helma en Aart zijn de zus en zwager van Lida. Lida woont bij Driestroom, op locatie Nijevelt. Lange tijd ging het niet goed met haar. Ze kreeg steeds meer medicatie en onvrijwillige zorg. Maar sinds kort is dat anders. Helma en Aart vertellen wat er veranderd is. En Anniek van Dijk vertelt in haar verhaal over de Kennisbank, die Driestroom sinds eind 2021 heeft. Je leest het Kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 hier. Lees verder
18jul Nieuws - 18 juli 2022

Driestroom opnieuw Beste Werkgever


Driestroom is opnieuw uitgeroepen tot World-class Workplace 2022 (keurmerk Beste Werkgever). Onderzoeksbureau Effectory heeft een medewerkersonderzoek afgenomen en de resultaten hiervan zijn zeer positief. Met ons eindcijfer scoren we zelfs hoger dan de benchmark. Daarom mogen wij onszelf nu een jaar lang de ‘Beste Werkgever van Nederland’ noemen en daar zijn we ontzettend trots op.  Medewerkers zijn ambassadeurs Onze medewerkers geven een hogere waardering dan de vorige keer aan de thema’s betrokkenheid en bevlogenheid. Ze ervaren de open cultuur binnen Driestroom als het familiegevoel, een warm bad waarin je terecht komt. Medewerkers herkennen zich in de vier kernwaarden: groots in het klein, in contact, bevlogen en eigenzinnig. We zijn blij dat onze kernwaarden ook zo beleefd worden in de praktijk en zijn enorm blij met deze hoge waardering van onze eigen medewerkers. Werken bij Driestroom – bijdragen aan alledaags geluk Ben of ken jij iemand die bij Driestroom wil komen werken? Bekijk dan onze vacatures. Keurmerk voor goed werkgeverschap World-class Workplace, voorheen bekend als Beste Werkgever, is Nederlands grootste, onafhankelijke keurmerk voor goed werkgeverschap. Organisaties kunnen het keurmerk alleen verdienen door een goede beoordeling van hun eigen medewerkers. Lees verder