Meer van elkaar leren: kwaliteitsrapporten 2019

19 oktober 2020


De kwaliteitsrapporten van Driestroom staan sinds eind september online op onze website. Elk jaar beoordelen we de kwaliteit van de verschillende onderdelen van onze organisatie volgens de richtlijnen vanuit het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. Dit landelijke kader geeft helderheid aan cliënten over goede zorg, helpt teams om de zorg te verbeteren en biedt handvatten voor bestuurlijke verantwoording. 

Wat doen we als Driestroom goed en wat kan beter?
We beschrijven in de kwaliteitsrapporten op welke punten we als Driestroom goed scoren en waarin we ons verder kunnen ontwikkelen als het gaat om kwaliteit van zorg. De rapporten over 2019 zijn nu compleet.

Vijf rapporten
Er is een algemeen kwaliteitsrapport van Driestroom beschikbaar en vier deelrapporten van de verschillende organisatieonderdelen:

  • Zorg;
  • Kind, Jeugd en Gezin;
  • Werk & Ondersteuning (inclusief deelnemingen);
  • Franchise.

Eerlijke verhalen
Driestroom is trots op haar manier van werken volgens het Alledaags Geluk-model en wil dit ook laten zien op basis van verhalen in de kwaliteitsrapporten. Cliënten, assistent-medewerkers, medewerkers en franchisenemers delen hun eerlijke verhaal over hoe zij de kwaliteit binnen Driestroom ervaren. Wij geloven dat zij het beste kunnen vertellen wat we goed doen en waar we nog in kunnen verbeteren. Begeleider Myrna en moeder Denise vertellen bijvoorbeeld in het ‘Kwaliteitsrapport Kind, Jeugd en Gezin’ over de zorg voor de 11-jarige Glenn. En in het ‘Kwaliteitsrapport Franchise’ delen Driestroomhuisouders Frank en Leon hun ervaringen.

Ondersteunende cijfers
Kwaliteit van zorg gaat over continu verbeteren, in dialoog met cliënten, cliëntvertegenwoordigers, medewerkers en samenwerkingspartners. Om deze reden hebben we hen actief gevraagd een oordeel te geven en te adviseren wat beter of anders zou kunnen. De verhalen worden in elk rapport daarom ondersteund door cijfers die aansluiten bij het onderdeel ‘tellen en vertellen’ uit het Kwaliteitskader. Denk daarbij aan cijfers uit het cliëntervaringsonderzoek en cijfers over klachten en incidenten.

Blijven leren
We blijven van elkaar leren en zijn als Driestroom altijd in ontwikkeling als het gaat om kwaliteit van zorg. De kwaliteitsrapporten over 2019 lees je hier, halverwege de pagina onder het kopje ‘Driestroom kwaliteitsonderzoek’.

       Tof---3472

 

X

Coronavirus, actuele ontwikkelingen en maatregelen:

Lees meer

Wij hebben geen cookies, wel appeltaarten!

Op onze website maken we wel gebruik van cookies. De enige cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van onze website en zorgen voor een sneller en gemakkelijker gebruik ervan. Omdat wij geen analytische cookies gebruiken of cookies voor marketing, vragen wij je ook geen toestemming daarvoor. Lees meer in onze privacystatement.

Weten waarom wij appeltaarten hebben in plaats van cookies? Je leest het hier