Het kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 staat op de website. In dit rapport vertellen we over de kwaliteit van zorg bij Driestroom volgens het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. In het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg zijn afspraken gemaakt over hoe goede zorg eruit ziet. Het kwaliteitskader bestaat uit 4 onderdelen. Die heten ‘bouwstenen’. In het kwaliteitsrapport van Driestroom schrijven we onder meer hoe deze bouwstenen er bij Driestroom uitzien.
Het kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 ziet er anders uit dan vorig jaar. Vorig jaar hadden we vijf rapporten, maar dat vonden we te veel. We vinden dat we alles ook in één rapport moeten kunnen schrijven. Ook is er dit jaar geen aparte cliëntversie van het kwaliteitsrapport, daarom hebben we nu één rapport. Cliënten zijn onze belangrijkste doelgroep waar we het kwaliteitsrapport voor schrijven. Daarom is het kwaliteitsrapport geschreven in taal die voor iedereen duidelijk is.
De onderwerpen in het kwaliteitsrapport hebben we samen met leden van de cliëntenraad, leden van de ondernemingsraad, zorgondernemers en teamleiders bedacht. In een bijeenkomst spraken we samen over wat er in 2021 belangrijk was. De onderwerpen zijn:
- Corona
- Medewerkers van Driestroom en hun duurzame inzetbaarheid
- In contact
- Wat gebeurt er bij onze franchisenemers
- Kennisbank
- Onvrijwillige zorg
Bij elk onderwerp kun je een video bekijken of een verhaal lezen. Zo vertelt assistent-medewerker Linsey in een video over hoe zij de coronamaatregelen ervaren heeft, bewoner Wesley van de Van Peltlaan in Nijmegen vertelt in een video over het in contact zijn met begeleiders en medewerker Melanie Verberk vertelt in een video over het Teamleiders in opleidingsprogramma en duurzame inzetbaarheid.
Saskia en Susan, franchisenemers en gezinshuisouders van Driestroomhuis ’t Viapunt, vertellen hoe hun gezinshuis eruitziet. En hoe zij de nieuwe jaargesprekken ervaren. Helma en Aart zijn de zus en zwager van Lida. Lida woont bij Driestroom, op locatie Nijevelt. Lange tijd ging het niet goed met haar. Ze kreeg steeds meer medicatie en onvrijwillige zorg. Maar sinds kort is dat anders. Helma en Aart vertellen wat er veranderd is. En Anniek van Dijk vertelt in haar verhaal over de Kennisbank, die Driestroom sinds eind 2021 heeft.
Je leest het Kwaliteitsrapport van Driestroom over 2021 hier.