Tips en klachten

Zoals we willen dat onze appeltaarten smaken, zo willen we ook dat onze zorg, ondersteuning en begeleiding wordt ervaren. Vind je de appeltaart niet lekker? Of had je er andere verwachtingen bij? Dan geef je dit aan bij onze assistent-medewerkers. Daar kunnen zij veel van leren. Driestroom leert ook graag. We zien elke dag als een kans om onze zorg, ondersteuning en begeleiding te verbeteren. Dus horen we graag wat jij van ons vindt. Heb jij een tip hoe we bepaalde zaken anders kunnen aanpakken? Of heb je misschien een klacht? Laat het ons weten!

Klachten melden
Gaat iets niet zoals het moet of je het graag wil? Dat vinden we heel vervelend. Het beste kun je eerst praten met degene over wie de klacht gaat. Of met iemand die met jou naar een oplossing kan zoeken. Kom je er niet uit? Vraag familie, een (andere) begeleider of teamleider om hulp. Je kunt ook altijd bij de cliëntvertrouwenspersoon terecht.  

Klachtenfunctionaris 
Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen? Of ben je niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Driestroom. Dat kan door het online klachtenformulier in te vullen of een mail te sturen. De klachtenfunctionaris luistert goed naar jouw verhaal en onderzoekt de klacht. Samen met jou bedenkt ze een oplossing die voor iedereen werkt. De klachtenfunctionaris streeft ernaar om binnen twee weken een inhoudelijke reactie op je klacht te geven. Jouw klacht wordt niet gedeeld met de begeleider/zorgverlener zonder jouw toestemming. 

Klachtencommissie 
Ben je niet tevreden over de klachtafhandeling, dan kun je je ook richten tot de externe onafhankelijke Klachtencommissie of de Geschillencommissie Zorg. De klachtenfunctionaris kan je meer informatie geven over hoe je hier een klacht kunt indienen. In deze commissies zitten mensen die niet bij Driestroom werken.  

Opmerkingen en klachten vervoer
De Combinatie Linsen-van der Wielen vervoert jou en andere mensen van Driestroom. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis. We vinden het belangrijk daarvan op de hoogte te zijn zodat we het vervoer verder kunnen verbeteren. Je kunt een klacht indienen via het portaal. Als je inlogt zie je bovenaan een tabblad “Klachten”. Voer daar je klacht in. Als je dit lastig vindt, kun je de contactpersoon van de locatie vragen om de melding voor jou te doen. Als je vindt dat je klacht niet op de juiste wijze is afgehandeld of opgelost, geef dat dan door aan de contactpersoon van jouw locatie of stuur een berichtje naar vervoer@driestroom.nl. Meer informatie over vervoer bij Driestroom lees je in de Handleiding-vervoer-bij-Driestroom

Meer informatie over het melden van klachten vind je in deze folder.  

X

Coronavirus, actuele ontwikkelingen en maatregelen:  Lees meer ->

Wij hebben geen cookies, wel appeltaarten!

Driestroom maakt gebruik van cookies. De enige cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van onze website en zorgen voor een sneller en gemakkelijker gebruik ervan. Omdat wij geen analytische cookies gebruiken of cookies voor marketing, vragen wij je ook geen toestemming daarvoor. Lees meer in onze privacyverklaring.

Weten waarom wij appeltaarten hebben in plaats van cookies? Je leest het hier