Kwaliteitsrapport

Wat doen we goed en wat kan beter? Elk jaar beoordelen we de kwaliteit van de verschillende onderdelen van onze organisatie, volgens strenge richtlijnen. In 2021 was corona belangrijk. Daarom is corona een onderwerp in het rapport. De andere onderwerpen bedachten we samen met leden van de cliëntenraad, leden van de ondernemingsraad, zorgondernemers en teamleiders.

Download hier het rapport

Kwaliteitsrapport Driestroom 2021 

Verhalen kwaliteitsrapport 2021

Alle verhalen
23jun Nieuws - 23 juni 2022

Tweede jaar met corona


Kwaliteit van zorg, benieuwd hoe we dat binnen Driestroom hebben georganiseerd? Dat lees je in ons kwaliteitsrapport. In dit rapport vertellen we over de kwaliteit van zorg bij Driestroom volgens het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg.  2021 was het tweede jaar met Corona. Het hele jaar hebben we te maken gehad met maatregelen. De maatregelen waren soms erg streng, omdat er veel besmettingen waren. Ook op onze locaties waren er af en toe veel besmettingen bij bewoners en medewerkers. Voor veel personen was dit niet leuk. Het was moeilijk om je goed aan alle maatregelen te houden. Bewoners moesten ook soms lange tijd op hun kamer blijven. Dit noemen we ‘in isolatie’. Ze mochten dan geen bezoek ontvangen. Dit was extra vervelend, omdat er al weinig bezoek mocht komen. Linsey de Haas, assistent-medewerker bij Werkpost Driepunt Druten heeft ook veel last gehad van de coronamaatregelen. In deze video vertelt zij daar meer over. Klik op de afbeelding om de video van Linsey te bekijken. Opent de video niet via bovenstaande afbeelding? Klik dan hier.     Lees verder
23jun Nieuws - 23 juni 2022

Duurzame inzetbaarheid


Kwaliteit van zorg, benieuwd hoe we dat binnen Driestroom hebben georganiseerd? Dat lees je in ons kwaliteitsrapport. In dit rapport vertellen we over de kwaliteit van zorg bij Driestroom volgens het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg.  We willen ervoor zorgen dat medewerkers hun werk leuk vinden en dit goed kunnen blijven doen. Dat noemen we duurzame inzetbaarheid. We moedigen medewerkers van harte aan om te blijven leren door trainingen en opleidingen te volgen. Een voorbeeld hiervan is het Teamleider in opleidingsprogramma, waarin medewerkers leren om teamleider te worden. Een groep van zes medewerkers volgt dit programma. In 2021 ging het vooral over het opdoen van ervaring. Melanie Verberk is een van hen. Zij werkt nu als Teamleider in opleiding bij de woonlocaties Hillekensacker en de Gildekamp. Melanie vertelt in haar video over deze opleiding en duurzame inzetbaarheid. Bekijk de video door op onderstaande afbeelding te klikken. Opent de video niet via bovenstaande afbeelding? Klik dan hier.     Lees verder
23jun Nieuws - 23 juni 2022

In contact


Kwaliteit van zorg, benieuwd hoe we dat binnen Driestroom hebben georganiseerd? Dat lees je in ons kwaliteitsrapport. In dit rapport vertellen we over de kwaliteit van zorg bij Driestroom volgens het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg.  In de evaluatie van het kwaliteitskader (USBO, 2021) staat “Het samen praten over wat de cliënt goede zorg vindt, is belangrijk. Maar begeleiders gebruiken vaak het zorgplan in plaats van een echt gesprek te voeren”. We waren heel trots, toen wij van de cliëntenraad hoorden dat zij zich niet herkennen in deze uitspraak. De cliëntenraad vindt juist dat begeleiders van Driestroom heel goed zijn in contact maken. Een van de leden die dit zei, was Wesley van de Steeg. Wesley woont op de van Peltlaan en vertelt over het in contact zijn met zijn begeleiders. Bekijk zijn video door op onderstaande afbeelding te klikken. Opent de video niet via bovenstaande afbeelding? Klik dan hier.     Lees verder